FE Logo Wit WebsiteFE Logo Wit WebsiteFE Logo Wit WebsiteFE Logo Wit Website
  • HOME
  • NIEUWS
  • EXPOSANTEN 2021
  • PROGRAMMA 2021
  • FOTOS 2021
    • Foto’s 2019
  • CONTACT
  • AANMELDEN

Klantendata als ruilmiddel

2 augustus 2019

Hoe jonger de klant, hoe meer men bereid is data te delen in ruil voor bijvoorbeeld korting.

Data over eigen woongedrag weggeven in ruil voor korting op de hypotheek is voor drie op de vijf twintigers geen probleem, tegenover bijna de helft van de dertigers en een kwart van alle leeftijdsgroepen. Aan 1.000 respondenten werd in opdracht van digitale platformbouwer Tjip gevraagd in hoeverre ze bereid zijn om – geanonimiseerd en op een veilige manier – data over hun woongedrag, zoals betaalmoraal, te delen met bijvoorbeeld een hypotheekverstrekker, in ruil voor korting op een eerste hypotheek of adviesgesprekken.

Als de data niet voor korting voor de klant maar voor financieel inzicht en advies voor de leverancier moet dienen, is de bereidheid een stuk lager, 39 procent van de twintigers tegenover 16 procent voor alle leeftijdsgroepen. De les lijkt dus te zijn dat de klant er merkbaar en direct beter van moet worden om de dataset van de leverancier betrouwbaarder te maken. Maakt u zo al – als klant of als leverancier – uw eigen data betrouwbaarder?

Reserveer hier direct je ticket!

Related posts

30 september 2019

Met slimme ICT-inzet richting toekomst


Read more
26 september 2019

BrightAnalytics naar Nederland


Read more
26 september 2019

Complex proces? Eenvoudige sturing


Read more

Datum

12 oktober 2021 10.00 – 17.00

Contact

Daniel Papendorp [email protected]

ORGANISATOR

FM.nl
Privacy
Algemene voorwaarden Partners

SOCIAL MEDIA

Copyright 2021 - Finance Expo